Skip to content Skip to footer

Trening sportowy – gdzie kupić porządny sprzęt?

Trening specjalistyczny z kolei będzie obejmował już wyłącznie te treningi, jakie bezpośrednio będą zmierzały do osiągnięcia przypuszczalnego mistrzostwa w wyłonionym aspekcie. Treningi sportowe rozwijają dużo rozmaitych czynników: siłę, prędkość, wytrzymałość oraz kombinacje tych cech. Trening stricte siłowy będzie absorbował mięśnie w taki sposób, by zwiększyć ich optymalną wydolność, czyniąc tym samym zawodnika zdolnym do na przykład podwyższania znacznych ciężarów czy rzucania przedmiotami na obszerne odległości. Trening szybkościowo-siłowy z kolei skoncentruje się nie tylko na wydolności siłowej mięśni, lecz także zadba o prawidłowo prędkie reakcje oraz ogólne zwiększenie szybkości, tak niezwykle niezbędne przy bieganiu lub pływaniu – więcej na stronie internetowej ławka pod sztangę.

Trening siłowo-wytrzymałościowy zezwoli, prócz zwiększenia potencjalnej siły, na długookresowe z niej korzystanie, ergo zawodnik będzie w stanie dłużej wykonywać obciążające treningi sportowe. Ćwiczenia, jakie będzie musiał podjąć zawodnik, rozróżniane są na dynamiczne oraz statyczne. W wypadku ćwiczeń energicznych mamy do czynienia z wielką ilością powtórzeń konkretnych zestawów ćwiczeniowych.

Znacząca jest tutaj pamięć o kilku zasadach, takich jak wykonywanie treningów rozciągających dopiero po rozgrzewce, wykonywanie poszczególnych ćwiczeń z góry na dół (to oznacza w pierwszej kolejności ćwiczymy kark, później ręce, później tułów a dopiero na samym końcu nogi) i aby ćwiczenia rozpoczynać od największych grup mięśniowych. Ćwiczenia statyczne odnoszą się głównie do rozciągania, przy czym wolno prowadzić je na kilka sposobów: statycznie, sprężynująco, pasywnie, w oparciu o technologię PNFT bądź też metodą

Dodaj swój komentarz

Sign Up to Our Newsletter

Be the first to know the latest updates

[yikes-mailchimp form="1"]