Wypromowanie nowej marki to bardzo trudne zadanie, ponieważ trzeba nie tylko dysponować ciekawym pomysłem, ale też zwracać uwagę na mnóstwo najróżniejszych aspektów. Jednym z nich są barwy, o których znaczeniu wiele osób trochę zapomina, albo nie ma do końca świadomości, jak są istotne. A przecież psychologia nie bez podstaw od wielu lat zajmuje się tym zagadnieniem, i dostępnych jest wiele porządnych opracowań mówiących o tym, jak kolory wpływają na decyzje zakupowe i postrzeganie marki.
Jak się bowiem okazuje, odpowiednie dobranie kolorów ma ogromne znaczenie dla tego, czy się osiągnie rynkowy sukces, czy jednak niekoniecznie. Barwy mogą bowiem wpływać na decyzje podejmowane przez klientów, czyli albo zachęcać ich do kupna, albo odwrotnie. Rzecz jasna będzie miał na to wpływ szereg innych czynników, typu sposób wychowania, doświadczenia z przeszłości czy emocje i wspomnienia, ale jednak zdecydowana większość konsumentów funkcjonuje na ogólnie znanych schematach.
Dlatego też decydując się na jakieś działania związane z tworzeniem czy zmianą firmowego wizerunku koniecznie trzeba również uwzględnić w tym dobrze dobraną kolorystykę. Warto chociażby dopilnować tego, aby była ona zbieżna z działalnością, którą się prowadzi, zupełnie innych barw będzie bowiem używał poważny bank, a innych sieć sklepów z zabawkami. W tym pierwszym przypadku wybór może paść na przykład na niebieski, który kojarzy się ze stabilnością, profesjonalizmem i zaufaniem. Czerwień jest bardzo popularna, ale też nieco ryzykowna, i należy jej używać bardzo rozsądnie.
Tak samo jest z pomarańczowym i żółtym – te barwy też w niejednym przypadku nie do końca spasują i raczej trzeba je będzie czymś innym zastąpić. Bardzo ciekawie wygląda sytuacja z czernią, będzie się ona z jednej strony kojarzyła ponuro i smutno, ale z drugiej stanowi symbol luksusu i elegancji. Tak więc warto zastanowić się porządnie, czy bordo kolor na pewno się sprawdzi w tym, co ma być robione, czy jednak nie lepiej będzie poszukać innej opcji.
+Tekst Sponsorowany+